קרוספיט – מה זה?

מהי שיטת אימון הקרוספיט? למי היא מתאימה ומה בדיוק המטרות שלה? אם אתה משועמם מאימון בחדר הכושר, השגרה הקבועה מאוסה ואינך משיג את התוצאות שאתה מחפש להשיג, יכול להיות שהגעת אל המקום הנכון!

אם הגעת לכאן, הגיע הזמן להצטרף לשיטת האימון הפונקציונלי שמתחיל לתפוס תאוצה יותר בקצב מסחרר. אחת השיטות האלה נקראת בשם “קרוספיט”. מדובר באימון פונקציונלי נמרץ שמשלב הרמת משקולות, אתלטיקה קלה והתעמלות מכשירים, על מנת לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני כגון: סיבולת לב ריאה, כוח מתפרץ, גמישות, קואורדינציה, יציבה, מהירות ועוד. המטרה היא להיות בכושר פונקציונלי- לנצל את מקסימום היכולות הגופניות שלנו בצורה היעילה ביותר ובכך לשפר את התפקוד היומיומי שלנו באופן תמידי. זה לא רק שאתה מצליח להרים טון של משקל או לרוץ קילומטר בדקה, אלא, התוצאה היא שאתה בכושר שיא כדי לעשות כל מכשול שהחיים זורקים לכיוונך. אם אתה עדיין לא משוכנע, המשך לקרוא, ותגלה מדוע הקרוספיט הוא אימון טוב יותר ממה שאתה עושה בחדר הכושר כרגע.

אינטנסיביות באימון הקרוספיט

אם אתה מסוג האנשים אשר זוחלים לאיטם לחדר הכושר, עושים סבב של לחיצות חזה, מפטפטים עם כולם ואז ממשיכים דרכם להרמת משקולות נוספות או עבודה כנגד מכונות כשבין סט לסט אתם נחים דקה או שניים, הקרוספיט הולך להיות בשבילך קריאה רצינית להתעורר. אם האימון המתואר למעלה הוא כמו כוס קפה שמעירה אותך לאט, הקרוספיט הוא הדבר בשבילך. זהו אימון פונקציונאלי בקצב מהיר, אינטנסיבי, שיכול לקחת פחות מ- 15 דקות ביום, משום שרבע השעה הזו מורכבת מהפעלת כל שרירי הגוף ללא יוצא מן הכלל וללא הפסקות ביניים. האימון יכול להיות מורכב מ- 3-4 רוטינות בלבד, כגון תרגיל הברפיס- סמוך קום, ריצת ספריט וסקוואטים, אך הרעיון הוא שממשיכים לעשות כל אחד מהם שוב ושוב. זהו שוט מרוכז של תרגילים בסיסיים (ולרוב גם מורכבים) המפעילים את הגוף כמכלול בצורה האפקטיבית ביותר.

מאמץ בקרוספיט

המפתח לקרוספיט הוא האינטנסיביות, אך מה שמגולם בעובדה זו הוא, שאתה באופן אינהרנטי דוחף את עצמך לעשות את המיטב שאתה יכול באמצעות כל תרגיל באימון. כל אחד רוצה להשיג תוצאות, אך לא כל אחד מוכן להשקיע את המאמץ הדרוש. בחדר הכושר הרגיל, קל מאד לרמות פה ושם, או לקחת הפסקה ארוכה יותר ממה שצריך באמת. אולם, בשל הצורה בה מעוצב אימון הקרוספיט, אין אפשרות אחרת מלבד למקסם את היכולת שלך, כיוון שהמטרה עומדת לנגד עינך- להוציא תוצאה טובה יותר מפעם לפעם.
המפתח לכל שגרת אימונים הוא המאמץ, ומשום שבקרוספיט אנו נעים בכל הכוח קדימה, אתה יכול להגיע ליעדים שלך מהר יותר.

האימון היומי בקרוספיט (WOD)

אם אין לך זמן לבזבז שעה על ההליכון ולבהות בקיר, אימוני היום (Workout of the day) של הקרוספיט הם בדיוק מה שאתה צריך. אחד היתרונות המרכזיים של הקרוספיט הוא שאתה יכול לסיים אימון תוך מספר דקות.
במהלך 15-20 דקות, תתבקש להשלים כמה שיותר סבבים של פעולה ספציפית (אימון AMRP) או מנגד, לבצע אימון המוגדר מראש בזמן המהיר ביותר שלך (אימון RFT). עד שתגיע לסוף, בשל האינטנסיביות והמאמץ שתוארו למעלה, השריפה הקלורית תהיה גבוהה מזו הנשרפת מהליכה משעממת על הליכון או עבודה בחדר הכושר. נוסף על כך, תשיגו שיפור משמעותי בכל מרכיבי הכושר הגופני שצוינו לעיל.

קהילת הקרוספיט

פעמים רבות מכון הכושר הוא פשוט אוסף אקראי של אנשים, המתמקדים בתרגילים הספציפיים שלהם. ארגז הקרוספיט- CrossFit box- יתאפיין במתאמנים רציניים שלהם מטרה משותפת- להפעיל את שרירי הגוף כמכלול ולשפר תפקודו עד למצב אופטימלי.
יש לציין כי הקרוספיט כרוך בתחרות כנגד עצמך ולא כנגד אחרים. למעשה, מאחר שהאימונים נעשים בקבוצה, המשתתפים האחרים פעמים רבות מעודדים אותך ועוזרים לך לדחוף את הגבולות של עצמך. גם אנשים שמסיימים אחרונים מקבלים סבב של חיזוקים, על כך שלא ויתרו וסיימו את האימון במלואו. בשל כך, כל אחד שייך לאותה הקבוצה ועובד להשגת אותם היעדים. האווירה המשפחתית בקרוספיט היא חלק ממה שהופך אותו לחוויה כה ייחודית.

הנחיית אימון קבוצתי ומקצועי

מאמני הקרוספיט המוסמכים עושים הבדל עצום. לא חשבת שאתה מבצע את האימונים האינטנסיביים האלו לבד, נכון? מדריכי קרוספיט מוסמכים לא רק כדי ללמד ולהניע, אלא גם להנחות אותך במהלך האימונים ולעזור לך לשפר טכניקות באימונים ולתקן אותך במידה וביצעת תרגיל באופן שגוי. אם חשבת על שכירת שירותיו של מאמן כושר אישי, החברות שלך בקרוספיט פחות או יותר כבר כוללת אחד כזה בתוכה.

רב ממדיות באימוני קרוספיט

לעיתים קשה לתאר את האימונים משום שהם רב ממדיים. כאשר אתה מבצע קרוספיט, אתה לא רק הולך לחדר הכושר כדי “להתנפח” או לרוץ על הליכון. זהו לא מעגל בסיסי של הרמת משקולות, זוהי תוכנית שמשלבת תרגילים רבים ושונים שדוחפים את כל חלקי הגוף שלך לקצה.
כמו שציינתי קודם לכן, הקרוספיט כולל הרמת משקולות אולימפית, התעמלות קרקע (gymnastics), ספרינטים, אימון פליאומטר, אימוני קטלבלס, ומספר תרגילים שונים נוספים. כאשר מחברים הכול יחד, אף פעם לא תמצא את עצמך משועמם והגוף שלך לא יתקע בשלב מסוים בשל החזרה על אותה התנועה כל הזמן.
כמו שאומרים בתחום: המומחיות של הקרוספיט היא לא להתמחות. זהו אימון שמשתנה ללא הרף, אשר שומר על הגוף והנפש שלך, גם מפני השעמום.

חולשה לא יכולה להסתתר

מאחר שיש כל כך הרבה היבטים מאתגרים ושונים בקרוספיט, אף אחת מהחולשות שלך לא תוכל להסתתר. אם אתה מרים משקולות אשר מתמקד רק בשרירי “הזוהר”, סביר להניח שתחשוף רמת סיבולת ירודה. אם אתה אצן מרתונים, אז אתה הולך לגדול ולהתפתח בתחומים שונים מאד כגון כוח מתפרץ.
המטרה של הקרוספיט היא לא לגרום לך בהכרח להפוך להיות גיבור על חזק במיוחד, גמיש בצורה קיצונית או מהיר בצורה חריגה, אלא, המטרה היא שתהפוך להיות די חזק, די גמיש, די מהיר ובנוסף, טוב בכל אתגר גופני אפשרי. זהו האימון האולטימטיבי להישגים בכל התחומים, ושום חלק בגוף לא נותר מאחור.

האם קרוספיט מתאים גם לנשים?

אם חשבת שקרוספיט זה קטע של גברים, תחשבי שוב. מאחר והיעד של אימון הקרוספיט הוא מוכנות ומסוגלות גופנית כוללת, בניגוד לחיזוק וניפוח השרירים, נשים דווקא נמשכות לאימון הזה. אולי תופתעי לגלות, שיחס גברים-נשים מראה דווקא שרוב המשתתפות הן נשים. ולנשים אשר מתמידות באימוני קרוספיט (ושומרות על תזונה נכונה) יש גוף מהמם- את יכולה להיות בטוחה בכך. 

אימון פונקציונלי (לא קרוספיט) ברחובות

רוצים לחוות את חווית אימון פונקציונלי בעיר רחובות? מועדון FTR הינו מועדון הכושר הראשון לאימונים פונקציונליים שהוקם ברחובות ע”י איתן קטן. במועדון ניתן ליהנות ממגוון אימונים פונקציונליים כגון קטלבלס, אימוני כוח, TRX והרמת משקולות לצורך חיטוב הגוף ושמירה על אורח חיים בריא. 
לפרטים נוספים אודות המועדון והאימונים שבו, בקרו באתר אימון פונקציונלי רחובות

שתפ/י את הפוסט

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

אימונים נוספים

קרוספיט – מה זה?

מהי שיטת אימון הקרוספיט? למי היא מתאימה ומה בדיוק המטרות שלה? אם אתה משועמם מאימון בחדר הכושר, השגרה הקבועה מאוסה ואינך משיג את התוצאות שאתה

מאמרים

כושר ותזונה לילדים

מהי חשיבות השמירה על פעילות גופנית והכושר הגופני בילדים ונערים? איך שמירה על תזונה נכונה תסייע לילד לשמור על בריאות תקינה? ואיך ניתן לשלב את