אימון פונקציונלי – 6 אימוני טבטה מלאים

והפעם אימון פונקציונלי שלם בבית שכולל 6 אימוני טבטה מלאים לחיטוב הגוף! האימון מתאים למתחילים וגם מתקדמים, ללא ציוד ומשלב תרגילי משקל גוף בלבד, כך שתוכלו לבצע אותו בכל מקום ובכל זמן והכי חשוב- בבית.

אם פספסתם את אימון הלייב של איתן קטן, יש לכם הזדמנות מצוינת להשלים אותו! והפעם אימון פונקציונלי שלם בבית שכולל 6 אימוני טבטה מלאים לחיטוב הגוף! האימון מתאים למתחילים וגם מתקדמים, ללא ציוד ומשלב תרגילי משקל גוף בלבד, כך שתוכלו לבצע אותו בכל מקום ובכל זמן והכי חשוב- בבית.

לפני שנסביר על האימון, נסביר מהו אימון פונקציונלי ומהו אימון טבטה (Tabata).
אימון פונקציונלי הנו פעילות גופנית המשלבת תרגילי כושר המגייסים מספר רב של קבוצות שרירים בכל פעולה במטרה לחזק את הגוף, בדגש על שרירי הליבה לצורך שיפור התפקוד היומיומי של המתאמן/ת. לרוב, תרגילי כושר פונקציונליים משולבים באימוני הפוגות (היט) על מנת לשפר את סיבולת לב הריאה וכמובן לסייע בשריפת קלוריות גבוהה ביחס לזמן שבה הם מתבצעים. וזה בדיוק מה שאתם הולכים לבצע באימון הנ”ל ולפני שנסביר מה תוכן האימון, נסביר מהו אימון טבטה.

אימון טבטה (Tabata) הנו אימון שהומצא ע”י חוקר יפני בשם ד”ר איזומי טבטה. האימון מורכב מ-4 דקות בלבד והוא משלב 8 מחזורים (סטים) של 20 שניות עבודה ולאחר מכן 10 שניות מנוחה. יש לציין שניתן לבצע מספר אימוני טבטה רצופים על מנת ליהנות מחיזוק כל שרירי הגוף ומשריפת קלוריות גבוהה לצורך ירידה במשקל וחיטוב הגוף (למעוניינים בכך). בנוסף, אינכם צריכים “לשבור את הראש” עם כיוון שעון או טיימר במהלך האימון. אימון הטבטה משלב שירים שהותאמו לאימון ובהם יש קריין או קריינית שמציינים מתי להתחיל כל תרגיל ומתי לסיים אותם. יש יותר טוב מזה?

ועכשיו לתוכן האימון- כפי שציינתי קודם, מדובר באימון פונקציונלי שלם שמורכב מ-6 אימוני טבטה.

אימון טבטה ראשון מהווה לחימום והוא משלב 4 תרגילים:
1. ג’מפינג ג’קס (Jumping jacks)
2. סקוואט (Squat)
3. פלאנק (Plank)
4. סופרמן (Superman)

אימון טבטה שני משלב שני תרגילים והם:

1. סקוואט קפיצה (Squat Jump)
2. שכיבות סמיכה

אימון טבטה שלישי משלב שני תרגילים והם:

1. ברפי (Burpee)
2. כפיפות בטן (Sit ups)

אימון הטבטה הרביעי משלב שני תרגילים והם:

1. הליכת דוב (Bear Walk)
2. פלאנק קפיצות (Plank Jumps)

אימון הטבטה החמישי משלב שני תרגילים והם:

1. טיפוס הרים אלכסוני (Cross Body M.C)
2. פלאנק צידי (Lateral Plank)

ואימון הטבטה השישי והאחרון מהווה להפתעה האחרונה באימון המדהים הזה ומשלב 8 תרגילים:
1. סקוואט
2. שכיבות סמיכה
3. ברפי (סמוך קום)
4. כפיפות בטן
5. הליכת דוב
6. פלאנק-קפיצות
7. טיפוס הרים אלכסוני
8. פלאנק צידי
יקרים, קיבלתם אימון פונקציונלי מהסרטים! אימון מאתגר ומגוון שמשלב את כל שרירי הגוף ובנוסף לכל, מתאים למתחילים ומתקדמים. תנצלו אותו ואני מבטיח לכם שגם תהנו ממנו. רק בבקשה, בצעו אותו בהתאם ליכולת האישית שלכם.
תהנו!

שתפ/י את הפוסט

אימונים נוספים

קרוספיט
מאמרים

קרוספיט – מה זה?

מהי שיטת אימון הקרוספיט? למי היא מתאימה ומה בדיוק המטרות שלה? אם אתה משועמם מאימון בחדר הכושר, השגרה הקבועה מאוסה ואינך משיג את התוצאות שאתה

מאמרים

כושר ותזונה לילדים

מהי חשיבות השמירה על פעילות גופנית והכושר הגופני בילדים ונערים? איך שמירה על תזונה נכונה תסייע לילד לשמור על בריאות תקינה? ואיך ניתן לשלב את