אימון היט – מה זה?

אימון היט HIIT

רבים מכם בטח שמעו על אימון היט (HIIT) ומסוקרנים לדעת מה יתרונותיו. HIIT הוא ראשי תבות של הביטוי הלועזי שתרגומו אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה. אימון זה מבוסס על ביצוע סדרות קצרות ועצימות החוזרות על עצמן, כאשר כל סדרה מתורגלת במשך מספר דקות. מטרת התרגול להעלות את הדופק כמעט עד השיא המומלץ ומיד לאחר מכן מנוחה קצרה.

מה מרגישים באימון היט?

אימון זה מביא את המתאמן לשיא היכולת הפיזית. השרירים עובדים בשיא המרץ וגם סיבולת לב הריאה משתפרת. אימון היט נחשב לאחד מסוגי האימון האינטנסיביים ביותר ומסיבה זו (בדר”כ) אינו מיועד למתחילים אלא אם כן הוא מותאם באופן אישי. עם זאת, כאשר הוא מבוצע עם הנחייה נכונה הוא מסוגל לעשות פלאים ולהגביר את היכולות הפיזיות הן באימונים האירוביים והן באימוני ההתנגדות המיועדים לחיזוק השרירים.

האם ניתן לבצע אימוני היט מדי יום?

אף על פי שיש מתאמנים המתרגלים סגנון זה של אימוני היט לאורך כל השבוע, ההמלצה היא לא לתרגל בעצימות גבוהה יותר 2-3 בשבוע עבור מתאמנים מתחילים. הסיבה לכך נובעת מהמאמץ הפיזי הרב הנדרש באימון וכמו כן גם ההתאוששות של השרירים והגוף מהאימון. יחד עם זאת, כאשר אימון היט מבוצע בצורה הנכונה הוא כולל כמות גדולה מאד של יתרונות, במיוחד ביחס לאימון בעצימות בינונית במכון הכושר, גם למשך זמן ארוך יותר.

יתרונות אימון HIIT

אימון HIIT טומן בחובו יתרונות רבים במיוחד בשגרת החיים העמוסה, שבה הזמן הפנוי לאימון גופני הולך ומתקצר. בין היתרונות הבולטים של אימון זה ניתן למנות:

  • אימון מגוון מאוד ולא משעמם, שאינו מחייב התמסרות לאורך שעות: את תרגול ה-HIIT ניתן לבצע בתוך דקות ספורות בלבד, ללמוד מחזורים שלמים בעל פה ולאחר מכן לתרגל גרסאות שונות שלהם מספר דקות ביום.
  • האימון הוא קצר וקולע, אך עם זאת נחשב לאחד מסוגי האימון האפקטיביים ביותר. הוא יכול לשפר את סיבולת לב הריאה והכושר הגופני ככלל תוך מספר שבועות בלבד.
  • מבחינת שריפת קלוריות, לאימון היט יתרון משמעותי. בתוך זמן קצר ניתן לשרוף מאות קלוריות, אף יותר מאשר ריצה במהירות בינונית לאורך שעה שלמה. היתרון הגדול ביותר מבחינת שריפת הקלוריות הוא שהגוף ממשיך ושורף את הקלוריות גם 48 שעות לאחר האימון עצמו וזאת עקב העצימות הגבוהה של האימון וההתאוששות שנדרשת לאחר מכן.
  • אימון היט מסייע לירידה במשקל וחיטוב הגוף, תוך אפשרות לעבוד על מספר קבוצות שרירים במהלך אימון אחד .

מה הרקע המדעי לאימוני ההיט?

אימון זה מצליח להפיק תוצאות משמעותיות בזכות העובדה כי הוא (בדר”כ) מורכב מתרגילים המגייסים את רוב שרירי הגוף לפעולה ובכך תורמים להוצאה אנרגטית (שריפת קלוריות) גבוהה במיוחד וכמו כן, לחיזוק שרירי הגוף, שיפור הכושר הגופני ואורח החיים. לכן אימוני היט החלו לתפוס תאוצה גדולה מאוד בכל העולם.

דוגמה לאימון היט (HiiT)

האם אפשר להתאמן באימוני היט גם למי שלא בכושר?

כפי שכתבתי קודם, אימון היט/ HIIT הנו אימון אינטנסיבי מאוד ועל כן, הוא דורש מהמתאמן להיות קשוב לגופו ע”י לקיחת מנוחות בהתאם לצורך וביצוע תרגילים בטכניקה נכונה, בעיקר כאשר הדופק מתחיל לעלות, העייפות מתגברת והקואורדינציה נפגעת, דבר העלול לפגוע גם ברמת הביצוע של התרגיל לאורך זמן. במידה ויעשה כן, יתרונות האימון יורגשו במהרה והתוצאות לא יאחרו לבוא.

האם חשוב להתאמן עם מדריך כושר, או שאפשר להתאמן לבד?

העדיפות הנה תמיד לזוג עיניים מקצועיות, מכיוון שמה שרואים משם, לא רואים מכאן, וגם המתאמן המוכשר ביותר זקוק למדריך מקצועי שיבחן את אופן ביצוע האימון והתרגילים, בעיקר כאשר אלו חדשים לו. לאחר קבלת ההדרכה המתאימה ניתן להמשיך ולתרגל אימוני HIIT גם לבד בבית או במכון הכושר ללא הדרכה. עם זאת, לאימון בקבוצה קטנה יש יתרון משמעותי: גם לאחר לימוד התרגילים הבסיסיים, ביכולתו של המתאמן להמשיך באותה העוצמה, כאשר הפעילות הקבוצתית של המתרגלים לידו מדרבנת כל מתאמן להגיע לשיא יכולתו.

דוגמה לאימון היט ממועדון FTR רחובות

רוצים לראות איך נראה אימון היט קבוצתי? קבלו טעימה קטנה ממועדון FTR המשלב מגוון רחב של אימונים פונקציונליים קבוצתיים

שתפ/י את הפוסט

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

אימונים נוספים

קרוספיט – מה זה?

מהי שיטת אימון הקרוספיט? למי היא מתאימה ומה בדיוק המטרות שלה? אם אתה משועמם מאימון בחדר הכושר, השגרה הקבועה מאוסה ואינך משיג את התוצאות שאתה

מאמרים

כושר ותזונה לילדים

מהי חשיבות השמירה על פעילות גופנית והכושר הגופני בילדים ונערים? איך שמירה על תזונה נכונה תסייע לילד לשמור על בריאות תקינה? ואיך ניתן לשלב את